עמוד בית > >

אתונה. כל מה שאת צריכה

כל ההמלצות לחופשת קיץ ביעד החם של השנה!

בפעם הראשונה שביקרתי באתונה הגעתי עם אפס ציפיות. האמת היא שחשבתי שמדובר ביעד מיושן ולא מפותח ואפילו קצת כעסתי על טוהר בעלי שחסך עלי...
אבל אוי לי כמה שטעיתי! מדובר בעיר בירה אירופאית לכל דבר ועניין. כזו שמשלבת בצורה מושלמת את התרבות היוונית האותנטית לתרבות המערב אירופאית. אתונה היא מסוג הערים שכל טיפוס יכול למצוא את עצמו בה כיהיא פשוט משלבת הכל מהכל! מאמהות צעירות עם ילדים, עד לזוג פנסיונרים, מחבורת בחורים צעירים ועד למטייל בודד, אתונה היא אוצר מתנות שלא מפסיק לתת.

גם חובבי הקולינריה לא יתאכזבו. אתונה מתגאה במטבח יווני עשיר, המפורסם בפרודוקטים טריים מהים הישר לצלחת, שמתאים לכל כיס. החל ממסעדות הגורמה היוקרתיות ועד לגירוס המשובח והקבבים בדוכני הרחוב. לצד המטבח היווני אפשר למצוא כמובן, גם את כל שאר המטבחים שאנחנו אוהבות, המטבחהיפני/האיטלקי/הודי ובתי קפה שיקים בכל פינת רחוב.

גם חובבות השופינג לא יתאכזבו. גם אלו שתרות אחרי מותגי יוקרה, וגם אלו שאוהבות מציאות בשווקים, ובאופן כללי מדובר ביעד זול יחסית. הרחובות הציוריים מתאימים לטיולים רגליים קצרים, ובכל סוף רחוב תחכה לכם גלידה טובה או פרדו קפוצ'ינו טו-גו. ובכל פינה- ספוט מיוחד כדי לתפוס את הפריים המושלם להעלות לאינסטוש.

בלי להרחיב במילים, ריכזתי לכן את ההמלצות הכי רותחות לחופשת קיץ מושלמת בעיר היוונית הכי חמה על המפה.

 

התניידות בעיר

הנסיעה בתוך העיר במוניות נחשבת לזולה יחסית. רוב היוונים מתניידים במטרו כי יש תשתית של תחנות שמכסה את כל העיר ומאוד קל להתמצא בה.

 

מזג אוויר ולבוש מתאים

אמנם מזג האוויר באתונה לוהט בקיץ, אבל ג'קט בתיק הוא בגדר חובה. בגדול, מזג האויר דומה מאוד לאקלים הישראלי, אבל מאופיין ברוחות ערב קרירות, שיכולות להיות נעימות לסובלים מחום, ומציקות (בלשון המעטה) לסובלים מקור. ג'קט קליל קשור על המותניים הוא פתרון מושלם ליום טיול שעובר מיום ללילה. תיק צד קטן או פאוצ' לכסף וסמארטפון, ונעליים קיציות נוחות כמו סניקרס-יתאימו לכל אטרקציה בעיר.

חשוב לזכור, שבדיוק כמו בארצנו החמה, גם באתונה מקדם הגנה הוא חובה. את רוב היום מבלים בחופים או בטיולים ברחובות העיר, ולא כדאי לשלם על כך בעור הפנים.

 

חופים

כל החופים ממוקמים כחצי שעה ממרכז אתונה, מומלץ להגיע במונית או רכב שכור.

1. קויאקן פלאיה- חוף הממוקם באזור ורקיזה. הכניסה לחוף בתשלום. ובקויאקן עצמו שנמצא בצד ימין משלמים על הכסאות.

2. אסטיר-  חוף פרטי של מלון "ארבע עונות" באזור ווילגמני. הכניסה בתשלום יחסית גבוה, בהתאם לריזורט היוקרתי שהוא חלק ממנו.

3. קראבו-ממוקם באזור ווילגמני. חוף שהוא חלק ממסעדה מהממת המעוצבת כולה בסגנון בוהו שיק. קקטוסים, סלי קש נוטפי סטייל, המסעדה נמצאת לצד חוף טבעי ויפה. הכניסה אינה בתשלום, מיטות שיזוף כן.

4. בלוקס- חוף באזור גליפדה שמציע גם בריכה וגם חוף. אין כניסה עם ילדים לבריכה, אז לא ביקרנו שם, אבל שמענו שמדהים! מהצד של החוף יש מסעדה יוקרתית מפונפנת שכוללת רחבת פנים וחוץ.

5. אגם ווילגמני-  וייב מושלם של הקפדה על מתחם נקי ונעים. שקט ומדויק ואוכל נהדר בתוך טבע מטריף! הכניסה בתשלום ואפשר להעביר שם חצי יום לפחות.  

koyakan playa

krabo

 

מסעדות

1. לואי ביסטרו- מסעדה מקסימה ממוקמת באחת הסמטאות של רחוב הקניות הראשי Ermou
במיקום מנצח מול הנוף המושלם- חנות אדידס פאשן. לגמרי מתאים לעצירה לבראנץ או קפה. שילוב של אוכלוסיה מפונפנת והיפסטרית.

2. Aris taverna (כניסה דרך רחוב Athinas)- מסעדה מתוקה בשוק הדגים של אתונה.

טברנה באווירת שוק עם נגני רחוב שמלווים את הארוחה. אם תזמינו דג תראו את המלצר רץ להביא את הדג שלכם הישר מבסטת הדגים בשוק. טריות זה שם המשחק!

3.  Atlantikos ברחוב Avliton – בסמטה צרה בין הסמטאות של שכונת פסירי מתחבאת מסעדת דגים שכונתית ומקסימה, המתמחה בכריכי דגים (חובה בירה או אוזו ליד!). תעשו טובה ותגיעו לשם. אווירה קלילה ומוזיקה כיפית.

4. MINU- בית קפה סופר טרנדי שהוא גם סוג של גלריה מהממת בה ניתן לרכוש כלים לבית, צמחים, מגזינים ואקססוריז.

5. BIRDMAN SUSHI -סושי בר יפני מקום קטן למי שחובב סושי ורוצה את הביס המושלם באוירת בר מגניבה.

Birdman
Minu Cafe

 

אוירה וצילומים

1. Little kook אזור בתי קפה שמשנה קונספט כל חודש בהתאם לנושא השנתי והאווירה. בפעם האחרונה שאנחנו ביקרנו, המקום היה מקושט בהתאם לחג "ליל כל הקדושים" וכל הרחבה מקושטת בדלעות ענק ותחפושות מפחידות. הכי מוגזם הכי גרנדיוזי, מושלם לצילום.

2. Plaka stairs אזור מהמם לטיול רגלי, מלא בסטות ובוטיקים בסימן יוון. כמובן המדרגות המאפיינות את האזור שלאורכן בתי הקפה.

3. Adrianou street אזור עמוס בתי קפה ומסעדות. שם תמצאו את הגלידרייה המוגזמת @davinchigelato וגם את בית עמי ותמי- חנות ממתקים שתטריף כל ילד וילדה, ותהיה לוקיישן מושלם לצילום גם לילדים הגדולים שבינינו.

4. Akropolis האתר הארכיאולוגי הכי מפורסם ביוון אז למי שטרם ביקר חובה! להצטייד בנעליים נוחות ומים!

5. Ellyz cafe בית הקפה הכי ורוד ופרחוני באתונה, נקודה מעולה לתמונות אינסטוש מדהימות.

Ellyz Cafe

קניות

1. - Ermou רחוב ענק של הרשתות שאנחנו מכירים ועוד הרבה בוטיקים אחרים שכדאי להציץ בהם.

2.  freeshop חנות מותגי יוקרה בינלאומיים ומעצבים יוונים

3. קניון אתיקה-   Attica,The Department Store קניון שופינג כיפי עם מלא רשתות מוכרות ואהובות.

4. Monastiraki flea market שוק הפשפשים של אתונה, כיפי וצבעוני, מלא מציאות.

 

No items found.